Subaru WRX STI täyttää urheilullisen ajon vaatimukset

SUB_WRX-STI1

Uudistuneen WRX STI:n keulaa koristaa tuttu kuusikulmainen jäähdyttimensäleikkö. Ensimmäistä kertaa Subarussa on led-tekniikalla toteutetut etu-, taka- ja jarruvalot. Ajovalojen reunoja kiertävä C-kuvio muodostaa pysäköintivalon. Konepellin keskellä on Subaru WRX STI:n tavaramerkiksi muodostunut moottorin välijäähdyttimen ilmanottoaukko.

WRX STI:n mitat ovat muuttuneet hieman. Pituutta on tullut lisää 15 mm. Auton leveys on entisellään. Akseliväli kasvoi malliuudistuksessa 25 mm. Ohjaamoon on saatu lisää jalkatilaa. Leveyttä ohjaamossa on 15 mm aiempaa enemmän. Perän muotoja hallitsee 8 mm korkeampi takaspoileri, ilmanohjaimet sekä neljä pakoputken kromattua ulostuloa.

Etupuskuri, etulokasuojat ja takaspoileri lisäävät pitoa suurissa nopeuksissa. Lisäksi WRX STI on varustettu alahelmalla ja takadiffuusorilla, jotka parantavat ilman virtausta auton ali. Näin kuljettajan käytössä on aitoja kilpa-auton ominaisuuksia.

Tukevat urheiluistuimet laajoine säätöineen sekä halkaisijaltaan aiempaa pienempi, D-muodon saanut uusi ohjauspyörä kruunaa ajonautinnon. Sisätiloissa kaikki ratkaisut huokuvat urheilullisuutta ja laatua.

Muista urheilullisista autoista poiketen Subaru WRX STI:ssä on neliovisuuden ansiosta kiitettävästi tilaa sekä takaistuimella että tavaratilassa. Tavaratilaa on kasvanut 420:stä 460 litraan.

Jatkuvatoimisella nelivedolla varustetun Subaru WRX STI:n suorituskyvystä vastaa turboahdettu 2,5 litran nelisylinterinen boxermoottori, jonka huipputeho on 300 hevosvoimaa . Auton huippunopeus on 255 km/h ja kiihtyvyys 0–100 km/h 5,2 sekuntia.