Uudistunut Subaru Outback esitellään vuonna 2015

subaru-outback1

Vuonna 1995 ensiesitelty Subaru Outback saavutti viidennen sukupolven. Subaru Legacyn nelivetoinen sisarauto uudistui päältä ja sisältä. Suurimmat muutokset kohdistettiin neljälle eri osa-alueelle: ulko- ja sisätilojen muotoiluun, ajettavuuteen, turvallisuuteen ja ympäristöystävällisyyteen. Vain farmariautomallina toimitettava Outback edustaa Subarun näkemystä kehittää ja valmistaa aktiivisen elämäntavan omaaville asiakkailleen nelivetoisia monitoimiautoja.

 
Subaru Outbackin ulkomuodot noudattelevat samoja suunnitteluperiaatteita kuin tammikuussa Chicagon autonäyttelyssä esitelty Legacy-malli jo paljasti. Outbackin keulaa koristaa kuusikulmainen jäähdyttimensäleikkö ja ajovalojen reunoja kiertää C-kuvion muodostavat pysäköintivalot. Uudelleen muotoillut lokasuojien levikkeet sekä vahvat kattokiskot kruunaavat kokonaisuuden. Auton takaosaa koristaa led-valotekniikalla toteutetut uudelleen muotoillut takavalot. Uusi Outback on myös edellistä mallia kevyempi. Autossa on käytetty enemmän kevyitä materiaaleja, kuten esimerkiksi konepeitossa, joka on täysalumiininen.

 
Uudistunut Outback on edeltäjään nähden 27 milliä pidempi, 20 milliä leveämpi ja 75 milliä korkeampi. Auton akseliväli on edelleen 2745 mm. Parempien maasto-ominaisuuksien saavuttamiseksi Outbackin rengaskokoa on kasvatettu, sen alusta on suojattu useasta eri kohdasta ja portaattomalla Lineartronic-vaihteistolla varustetun mallin vakiovarusteeksi on liitetty Subaru Foresterista tuttu X-Mode -järjestelmä, joka helpottaa Outbackin ajamista hankalissa maastoajo-olosuhteissa. X-Mode-järjestelmä on kytketty kontrolloimaan muun muassa jyrkissä mäissä kuljettajan kaasu- ja jarrupolkimien sekä vaihteiston käyttöä, ja avustamaan tarvittaessa. X-Mode -järjestelmään kuuluu myös alamäkihidastin.